C C C C A+ A A- X

Решение по адм. дело№1559/2022

Дата на публикуване 10 март 2023 Последна редакция 10 март 2023 Новини Отпечатай

   Административен съд – Варна прекратява производството по адм. д. № 1559 по описа на Административен съд – Варна за 2022 г., в частта по жалбата от Г. Д. С., срещу Решения по точка едно №№ 949-1, 950-1, взети по протокол № 26 от заседание, проведено на 17 май 2022 г. на Общински съвет - Варна, повторно приети на основание чл. 45, ал. 9 ЗМСМА, за продажба, чрез публично оповестен конкурс за имоти общинска собственост, на основание чл. 159, т. 4 АПК. и отхвърля оспорването на  Областния управител на област с административен център - гр. Варна, срещу Решения по точка едно №№ 948-1, 949-1, 950-1, 951-1, 952-1, 953-1, 954-1, 955-1, 956-1, 957-1, 958-1, 959-1, 961-1, 963-1, 965-1, 966-1, взети по протокол № 26 от заседание, проведено на 17 май 2022 г. на Общински съвет - Варна, повторно приети на основание чл. 45, ал. 9 ЗМСМА, за продажба, чрез публично оповестен конкурс за имоти общинска собственост.

   В мотивите си съдът сочи, че наличието на пряк и личен правен интерес е задължителното условие за възникване и законосъобразно упражняване на правото на жалба. Съдът приема, че в настоящата хипотеза, за жалбоподателя Г. Д. С. не е налице пряк интерес от предприетото оспорване, поради което прекратява производството в тази му част.

   В своето Решение съдът формулира извод, че заседанието на общинския съвет е проведено при спазване на всички нормативни изисквания. В мотивите си съдът сочи, че разглежданите решения са взети в предписаната от закона писмена форма, обективирано е в протокол от заседание на Общинския съвет, в който е посочен органа - издател на акта, разпоредителната част, съдържа ясна воля на колективния орган за разрешаване на въпросите, предмет на предложението на кмета, в което се съдържат фактическите и правни основания за неговото приемане. Касае се за допустим начин на мотивиране на административния акт с документи, съпътстващи или предхождащи приемането му. Съдът счита за неоснователно възражението на оспорващия, че се касае за имоти публична общинска собственост, като се обосновава на извършеното комплексно тълкуване на разпоредбите на чл. 3, ал. 2 и 3 от ЗОб.С (Закон за общинската собственост). Освен това, към момента на  взимане на решенията, към всяко от предложенията са приложени актуална данъчна оценка за всеки от имотите, както и заключение от лицензиран оценител досежно пазарната стойност на имотите, като всяка от определените пазарни стойности надвишава данъчните оценки. Съдът приема, че оспореното решение не противоречи и на целта на закона. Органът на местно самоуправление е длъжен да упражнява правомощията си като разпоредител с общинско имущество в интерес на общността. „В случая, от Общински съвет – Варна е взето решение за възмездно разпореждане с общинското имущество, при спазване на нормативните изисквания за това – чрез публично оповестен конкурс, с предварително утвърдени условия, при начална цена – пазарната стойност на всеки от имотите“ – се казва в решението на съда. В резултат, съдът формулира извод, че оспорените решения са взети от компетентен орган, в предписаната от закона форма, не са допуснати нарушения, нито на материалния закон, нито на административно-процесуалните правила, при съобразяване целта на закона. В тази връзка, оспорването на областния управител се явява неоснователно, поради което и следва да бъде отхвърлено.

    Припомням, че делото бе образувано по 2 жалби: на Областния управител, с която атакува решения на Общински съвет – Варна,  на основание на които Община Варна трябва да осъществи продажби на 16 недвижими имота в гр. Варна и на Г.С. срещу решения на Общински съвет – Варна,  на основание на които Община Варна трябва да осъществи продажби на 2 недвижими имота, които се намира в гр. Варна, район „Аспарухово“, с. о. „Зеленика“, чиято е продажба е предвидено да се осъществи чрез публично оповестен конкурс.

   Решението, в прекратителната част, подлежи на обжалване пред Върховния административен съд на Република България, в 7-дневен срок от получаване на съобщението от страните.

   В останалата част, решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд на Република България, в 14-дневен срок от получаване на съобщението от страните.

   С пълния текст на решението можете да се запознаете тук:

https://ecase.justice.bg/act/getactpublicfile?guid=31fc507f-cc38-4179-8b66-b51430f14ff1

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация